כניסה לתוקף של תיקון חוק התקנים כחלק מרפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל"

בהמשך למזכר הקודם שפרסמנו ביום 30.7.2024, אנו מעדכנים אתכם כי אתמול עבר בכנסת השלב האחרון ברפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" במסגרתו התקבל תיקון מס' 19 לחוק התקנים, התשי"ג-1953.

תיקון זה אשר השלים את חקיקת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" חל על  מוצרים כדוגמת חומרי ניקוי, מוצרי חשמל, טואלטיקה, צעצועים, כלי בית ועוד והוא חוקק במטרה לצמצם את האסדרה והנטל הביוקרטי על יצרנים יבואנים וקמעונאים תוך הוספת חלופה לחלופות דרישות התקינה לגבי יבוא ושיווק, המאפשרת הסתמכות על דרישות האסדרה האירופית.

 עיקרי התיקון בחוק:

  1. הוספת חלופה לחלופות הייצור, הייבוא והמכירה הקיימות כיום, בדרך המאפשרת הסתמכות על עמידה בדרישות האסדרה האירופית, באותם עניינים הנוגעים למצרך עצמו, ובכלל זה דרישות סימון המוצר באותה אסדרה.
  2. מתן אפשרות למעבדות המאושרות (כולל מכון התקנים) לאשר עמידה באסדרה אירופית או בתקן בינלאומי שאומץ בתקן רשמי, וזאת לאחר קבלת אישור הממונה על התקינה כי השתכנע שיש להן את הידע והכישורים הנדרשים לכך.
  3. הפחתת הדרישות הרגולטוריות בשלב היבוא והתמקדות בפיקוח ובאכיפה בשווקים ודגימת טובין בנמל (במקרה שזו נדרשה בהתאם למערך ניהול סיכונים שיופעל).
  4. עידוד לקידום האכיפה העצמית הוולונטרית, הן בדרך של הקלות במדיניות האכיפה והן בדרך של הפחתת הסנקציות למי שיציג מסמכים המעידים על שיווקם של המצרכים באירופה או על בדיקת המצרכים באופן וולונטרי.

 

לקריאת הנוסח המלא של הצעת החוק שעברה בקריאה שניה ושלישית לחצו כאן:

תיקון חוק התקנים

אנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בקשר עם הטמעת הרפורמה. 

בברכה,

אגמון עם טולצ'ינסקי

מזכר לקוחות זה אינו מהווה יעוץ משפטי ומוגש כשירות לקהל לקוחותינו. מובהר כי מזכר לקוחות זה אינו ממצה את כלל ההוראות וההנחיות במסגרת התיקון. המזכר מכיל מידע כללי בלבד, שלא נועד לתת מענה לנסיבות הייחודיות של כל מקרה.